if i ever grow up

ligger alltså i min säng igen. som jag har gjort nu i 24 timmar utan att röra mig
mer än mellan toaletten och sängen. det ser ut som att jag har vänstersidig
påssjuka och hade jag haft tillräckligt mycket självdistans hade jag visat er fina
själar hur hemskt roligt detta ser ut, men nu har jag inte det så ni får helt enkelt
bara föreställa er. just nu kollar jag på jättegamla avsnitt av OC och det är himlans
roande faktiskt. suktar även efter macdonalds och kladdkaka, men jag kan ju inte
äta något sådant så ja, det får stanna vid suktande

men det är ganska fint ibland att ha såhär mycket tid framför sina fötter som jag
har just precis nu. ligger i min säng, hänger halft med i alla mediokra program/
serier som rullar på tvn framför mig, har så många tankar att ta hand om och vårda.
till exempel hur mycket möbler jag ska köpa på erikshjälpen när jag flyttar hemifrån,
eller hur jag ska göra nästa fotoprojekt, eller hur mycket vädret har skiftat idag.
låter ju alldeles förfärligt trist inser jag nu, men det är fint och det känns bra. därför
tänker jag skriva lite (för min egen skull, mitt eget minne) och posta lite bilder som jag
tjuvaktigt lånat från olika fina människor här i världen


varje dag planerar jag att plocka fram massa tidningar som är sönderlästa
och trasiga i ryggen och klippa ut bilder och, mer eller mindre, tapetsera
mina väggar med dessa. jag blir dock aldrig färdig till det. kanske sätter
jag igång nu, efter detta

BOKHYLLOR. alltså, bokmal som jag är har jag kommit fram till att bokhyllor nog är en
av mina favoritmöbler. för det första för att en bokhylla innehåller/ska innehålla böcker,
men också för att den kan innehålla så mycket mer. små porslinsprydnader och gamla
bröllopsfotografier

böcker---------







och sängar är ju liksom .. sängar! kärleksmaskiner, himmelriket, det bästa
som finns tillsammans med sina kompanjoner kuddar och täcken. jag ligger ju
som sagt i min säng just nu. och det finns inget ställe jag hellre skulle vilja vara
på just nu





fönster är ju också himmelska ting. ljuskällor liksom. avgudar alla som kan
överleva i källare (alltså inte fritzl, utan folk som bosätter sig i källare frivilligt),
jag hade aldrig överlevt detta då solljus och fönster är några av mina favorit-
ting. fönster med sådana djupa fönsterkarmar som man kan sitta i är ju obeskrivligt
fint enligt mig




sedan kommer mat och KÖK, för att kökshäng är något av det finaste som finns. att
umgås med massa folk, tillsammans med massa plockmat och kanske lite vin eller något
annat socialt är så himla fint och mysigt. speceillt om man har en köks-ö och alla liksom
lutar sig över på köks-ön och pratar och skrattar och lever och är glada

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0