tisdagsöl (fast idag är det onsdag)

jag har praktik nu, på en radiostation, vilket leder till att jag är helt
omåttligt trött hela tiden. omättligt kanske. praktiken är i alla fall jätte-
skoj och jag trivs så himla bra! tröttheten är en smått störande bieffekt
men det är inget jag inte överlever

igår bestämde jag och l oss för att dra in till storstaN, hänga på mejan
för att se timbuktu och hans farsa dj:a lite för oss innan rullen "the black
power mixtape 1967-1975" skulle dra i gång. först satte vi oss på ett fik
för att tugga i oss kycklingsallad som lovordades och mättade alldeles
perfekt. glada och lyckliga trots novemberblåsten som, än en gång, erövrat
stackars staden spatserade vi sedan mot Mejeriet. på dörren fick vi beskedet,
dödsdomen även kallad, TIMBUKTU SATT PÅ ETT FÖRSENAT PLAN FRÅN
KUBA. vi grät lite osynliga tårar och bestämde os sedan för att gå till ariman
för att dränka våra sorger (ja vi kunde ju ha stannat och bara kollat på filmen
men det känndes inte lika bra)

på ariman tog jag min lagliga-tisdags-öl-oskuld. mycket mycket fint. kvinnan i kassan
frågade efter mitt leg, stolt visade jag upp det för henne och hon sa "åh, grattis
i efterskott!" hur fint som helst. sen fick jag min öl och vi gick och satte oss. på
resan mot stolarna mötte vi hur mycket fint folk som helst som tog sig en tisdags-
öl eller lite tisdagsvin. bland annat några fina indiehipsterpojkar med mustasch
och sotarmössa, några latinamerikaner i svärm som spelade något spel och sedan
några små som satt och hade lite smygdejt (i alla fall såg det ut så)


bildbevis på ölen (som jag för övrigt var tvungen att visa för far min för att han skulle
tro på att jag hade druckit öl)

"melankonisk.... melankolisk.. melankoni..li.... heter det melankolisk eller melankonisk?"

fin lampa. fint ariman. fin tisdag

Kommentarer
Postat av: Maaria

fiiiiiiiiiiiiint!

2011-03-30 @ 20:02:16
URL: http://unefenetreouverte.blogg.se/
Postat av: M

sv;på photoscape, helt okey redigerings program ;>

2011-04-02 @ 17:06:52
URL: http://soulsong.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0