Day 15 – Your dreams

(Day 14 var en What you wore today igen och det orkar jag inte riktigt känner jag)

drömmar är något jag är förtjust i. att drömma, längta, sakna, vilja. för på något sätt
tycker jag att detta hänger ihop. jag längtar efter paris - jag drömmer om att komma
tillbaka dit. en dröm jag har är att en dag flytta dit - något jag vill. jag tror även att det
är viktigt att drömma och längta. det bidrar på något sätt till vem man är, vem man vill
bli och vem man kommer bli

jag drömmer om att en dag finna kärleken som med detsamma får mig att tappa fotfästet.
alla vardagskyssar och tråkiga fiskgratänger. att stå ut med en person så som jag aldrig
förut lyckats med. att falla för alla hans bra sidor så hårt att jag står ut tusen gånger om
med alla hans dåliga. ha någon att somna bredvid varje kväll, ha någon att tillhöra, dela
mitt liv tillsammans med. vill kunna säga alla uttjatade fraser om att personen betyder så
himla mycket och att jag älskar honom så himla mycket
det kanske låter klyschigt, men det får det i så fall göra. det är vad jag vill. aldrig
har jag upplevt kärlek som greppar tag om ryggmärgen och håller sig fast. aldrig någonsin
har jag fallit så pladask för någon att ingen annan har kunnat ta dennes plats





jag drömmer också om att uppleva. andas ny luft. vakna i nya sängar. jag vill resa, se mig
om. vill sova ute på balkongen tretton nätter i rad. vill försvinna bort från allt och alla och
vara borta för att sedan komma tillbaka som en ny människa med ett leende upp till öronen.
jag vill skaffa mig ett liv att vara stolt över. göra något bra, för mig själv eller för barnen i
afrika eller vad som helst. göra något heltokigt, klara det och sedan inse hur jävla bra jag är

jag drömmer säkerligen om tusen saker till. för drömmer gör jag, hela tiden hela tiden hela
tiden. det är fint att fantisera. kul att tänka sig hur det skulle kunna bli. drömmar är positiva,
optimism är någonting fint. framtiden skrämmer mig, att drömma om den hjälper mig nog lite
på traven att sortera ut vad som är viktigt nu och då. eller jag vet inte. hur ska jag veta
egentligen? drömmar är i alla fall fint och bra och sådär

(om man vänder på det och frågar vad jag brukar drömma om på nätterna, alltså sömndrömmar
så kan jag inte svara. jag minns väldigt väldigt sällan mina drömmar. det är trist)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0