Day 11 – Your siblings

min bror

otroligt gammal bild


utklädd till jesus

Är tjugoett och har rockabillyfrilla. Han älskar elefantchoklad. Folk tycker att vi är lika,
men jag har mindre näsa och han har finare tänder. Hans hår blir lockigt om han inte
klipper det. Vi brukar imitera bonden Fredrik, och det frambringar alltid skratt.

Hans flickvän är en meter kortare än honom och har mer fett på sin kropp (hon är dock
inte det minsta tjock, snarare min broder som är smal). Dom är jättefina tillsammans
och har varit tillsammans i över två år. Hon bor i egen lägenhet inne i Lund, han bor där
när han inte pluggar likamed på helgerna. Hon har ingen balkong, men platt-tv och fönster.
Jag tänker aldrig flytta till en lägenhet utan balkong. Aldrig.

Han läser till brandingenjör på universitet. Han sprider ut sina böcker över köksbordet så att
ingen annan får plats. Tur för mig att jag pluggar på mitt rum. Han brukar åka buss till skolan
även om han har bil. Då sitter vi bredvid varandra och säger inte ett knyst, för båda lyssnar
på musik. Då han ska hoppa av tittar vi på varandra och mimar “ha det bra” och “tack det samma”
sen vinkar vi lite och ler.

Då han fyller år brukar jag köpa en tröja eller liknande. Han gillar min stil (tror jag i alla fall),
och därför ger jag honom något jag tycker om. Förra året fick han en t-shirt, han använder den
ofta, det gör mig glad.

Man säger att flickor brukar gifta sig med män som liknar sina fädrar, jag hoppas att jag gifter mig
med en grabb som liknar min bror. Med långa ben, fint leende, glasögon och fin humor. Jag hoppas
att han vet att jag älskar honom, att han är världens bästa bror.

Kommentarer
Postat av: maria

SV: opererassss?? ååååh du fyller arton lyckost!! vilka datum är helgen du menar? :)) Jo jag håller med, vi måste ha en riktigt fin msn-dejt och bestämma hihi. pöss

2011-03-07 @ 19:23:23
URL: http://wewontneedlegstostand.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0